עסקים למסירה
לעיתים קרובות מתפרסמות באמצעי התקשורת מודעות בנוסח – עסקים למכירה באזור השרון או עסקים למסירה בתל אביב. ואולם, אנשים רבים אינם מבינים את מהות המונח עסק למסירה, ובמה הוא שונה מעסק העומד למכירה. בנוסף, לא מעטים מתלבטים לגבי העסק המתאים עבורם מבין התחומים הקיימים, ואינם יודעים כמה כסף צריך להיות ברשותם על מנת לרכוש עסק. שאלות אלו ועוד רבות נוספות מעסיקות כל מי שמתחיל להתעניין ברכישת עסק, לנוחיותכם נביא להלן סקירה כללית של התחום. יחד עם זאת, על מנת לקבל מענה מקיף המתאים לצרכיכם הספציפיים, חשוב לפנות לקבלת ייעוץ וסיוע מקצועיים.
מה צריך לדעת על עסקים למסירה
עסקים למסירה הם לרוב עסקים שמנהלים את פעילותם במבנים מושכרים, ולמעשה מי שרוכש את העסק קונה את המוניטין והציוד שלו, ולעיתים גם את סחורתו. כאשר בוחנים עסק למסירה יש ראשית להבין מהי הסיבה שבעטיה נמסר העסק, כמו שינוי מיקום, מעבר של הבעלים לחו”ל או נסיבות אישיות אחרות. אחת הסיבות הנפוצות למסירת עסק היא כמובן חוסר הצלחה, אך אין זה אומר שהעסק לא יצליח תחת ניהולם של בעלים אחרים. לכן, חשוב להבין במדויק את הנסיבות שהובילו לחוסר ההצלחה, ואם ניתן לשנותן.
מה ההבדל בין עסקים למסירה לעסקים למכירה
ההבדל העיקרי שבין עסק למסירה ובין עסק למכירה הינו אופן העברתם. בעוד שבעסק למסירה המוניטין הוא הדבר העיקרי שחשוב וככל הניראה העסק לא תלוי מקום כלומר ניתן להפעילו ממקום אחר, בעסק למכירה המיקום הפיזי והמלאים הינם חשובים הרבה יותר. כמו כן, רוכשים נוטים לחשוב שרכישה של עסק למכירה תהיה יקרה יותר על פי רוב בהשוואה לעסק למסירה.
איך יודעים איזה עסק מתאים לי
לפני שאתם מתחילים לחפש אחר עסק למכירה , יש להגדיר איזה עסק מתאים לכם מבחינת יכולות, כישורים, ניסיון, תחומי עניין, מידת הזמן הפנוי שלכם, מקום המגורים וכמובן העלויות. חשוב להבין כי התאמת עסק לבעליו הינה קריטית להצלחה, כך שאותו של סוג של עסק יכול להיות מכרה זהב עבור רוכש מתאים, ומנגד בור ללא תחתית עבור מי שאינו מתאים. כמו כן, יש להבחין בין משאלות לב לבין יכולות בפועל. לדוגמא, עשוי להיות אדם שחלומו הוא לפתוח בית קפה, אך אין לו כל הבנה בקולינריה, יחסי האנוש שלו עלובים והוא לא יכול לעבד בשבתות וחגים, ולכן במקרה שלו פתיחת בית קפה היא מתכון ודאי לכישלון. למעשה, במרבית המקרים מומלץ לבעלי עסקים מתחילים לפנות להכוונה מקצועית לצורך בחירת סוג העסק הנכון עבורם ומתוך מאגר איכותי.
מהם התחומים הקיימים בימינו וכמה כסף צריך
תחומי העסקים להשקעה נחלקים בימינו לשלושה סוגים עיקריים – מסירה, מכירה וזכיינות. עלות העסק שעשויה להתחיל במאות שקלים בודדים ולהגיע למיליוני שקלים ומעלה, משתנה כמובן בין עסקים קטנים וגדולים. כמו כן, העלויות תלויות במיקום העסק, במוניטין שלו, במידת הצלחתו ובציוד והסחורה שהוא מכיל. יחד עם זאת, בדרך כלל עסקים פעילים רווחים למכירה הם היקרים ביותר. מאידך, את העסקאות הזולות ביותר ניתן למצוא בתחום העסקים למסירה ודמי פינוי, ואילו עלויות רכישת זכיינות משתנות בהתאם לסוג העסק ולמידת המוניטין של הרשת המזכה. יש לציין כי בכל תחום ניתן למצוא הזדמנויות עסקיות משתלמות, שחשוב לבחון כל מקרה לגופו ולקבל הערכת שווי מקצועית ואמינה.
שאלות למומחים
מה עדיף – לקנות עסק למכירה או עסק למסירה?
כדאיות העסקה אינה נמדדת בין עסק למסירה או למכירה, אלא בתנאים הספציפיים שלה. זאת מכיוון שבכל סוג של רכישת עסק עשויה להיות הזדמנות טובה, או לחילופין מתכון לכישלון שעדיף להימנע ממנו. בנוסף, עם הזמן מתקהה ההבדל במינוח הסמנטי בין עסק למכירה או למסירה. אז מה עדיף?
אפשר להגיד שהשאלה הנכונה צריכה להיות “בתוך כמה שנים אני מחזיר את ההשקעה”? ולא איזה עסק אני קונה.
איך אוכל לדעת אם אפשר להפוך עסק כושל למסירה לעסק מצליח?
על מנת לזהות פוטנציאל הצלחה בעסק למסירה יש צורך בייעוץ עסקי וחשבונאי. הייעוץ יכלול ניתוח מצב העסק, גילוי החסרונות והיתרונות הגלומים בו, אומדן האם מדובר ברכישה כדאית, ואם כן – להציג את הצעדים העסקיים, השיווקיים והפרסומיים שיש לנקוט בעתיד לאחר הרכישה.
מידע מקצועי אודות רכישת עסקים
ב – IBBC תוכלו לקבל סיוע ומענה בכל הקשור למציאת והערכת עסקים למסירה, למכירה או רכישת זכיינות. כמו כן, מומחי החברה ייסעו בהתאמת סוג העסק עבורכם ויספקו לכם הערכה אודות שווי העסק בו אתם מתעניינים. הינכם מוזמנים לפנות אלינו לתיאום פגישת ייעוץ אישית ללא התחייבות.
הערה: מאמר זה נכתב בלשון זכר, אך מופנה כמובן גם לנשים.