שאל את המומחה

יש לכם שאלה?
שלחו את שאלתכם למייל: info@ibbc.co.il או כיתבו לנו בוואטסאפ המופיע כאן מצד ימין, ואחד המומחים שלנו יענה לכם ישירות!
באם שאלתכם תהיה חשובה לכלל הציבור, נעלה אותה לאתר לרווחת מתעניינים אחרים בתוספת תשובת המומחה.
בנוסף, אנו מזמינים אתכם לעיין בארכיון המאמרים שלנו הכוללים גם שאלות ותשובות חשובות.

לכל שאלה - תשובה!

לא בהכרח. לעיתים קרובות בזכות מסד נתוני החברה אנו מאתרים קונים מתאימים כבר בתחילת ההליך.

להרחבה בנושא לחצו כאן

מערך פרסום מקצועי למכירת עסק מקיף את כל ענפי המדיה השונים, ביניהם פרסום בלוחות מכית עסיםק מובילים, קידום אתר חברת IBBC ושימוש במאגרים של החברה, דיוור ישיר, הכנת דף סיכום עסק דיסקרטי למתעניינים רציניים, שימוש בשיתופי פעלה חתומים עם גופים רציניים אחרים שהחברה עובדת איתם בהצלחה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

נתונים המעלים את ערך העסק ושניתן להוסיפם להצהרות פיננסיות משתנים בין חברה לחברה. הנתונים עשויים להיות למשל רכישות חד פעמיות שאפשר להוסיפן להכנסה נטו של העסק.

לעיתים בהליך הכנת העסק למכירה שנערך בחברתנו אנו משפרים את ניראות העסק ומערך המכירות שלו דבר שיכול להעלות מיידית את מחזור פעילות העסק וכמובן הרווח שלו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

לאו דווקא. במקרים רבים קונים פוטנציאליים רוכשים יותר אמון בגוף שלישי ואובייקטיבי, מאשר באינטרסים של בעל העסק המוצע למכירה.בנוסף בעלים של עסק בדרך כלל עסוקים מאד בהפעלתו ובניהולו כמו גם בפיתוח העסקי העתידי שלו ולכן מעדיפים מתווך עסקים בעל ניסיון שיעזור בכל ההליך.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כן, בהחלט. יש להבין כי מרכיב עיקרי ומהותי בעבודתו של מתווך עסקים, הינו שיווק. רבים מהאנשים שמתחילים לעסוק בתחום ואינם מודעים לחשיבות מרכיב השיווק ומזניחים אותו, ולכן גם מתקשים להצליח בעיסוקם. כך לדוגמא, מתוכי עסקים חסרי ניסיון המחפשים נואשות אחר עבודה, נוטים להשקיע את מרצם בניסיונות לעניין משקיעים באפשרות של קניית עסקים שהם אינם מכירים, ונכשלים שוב ושוב בניסיונותיהם.

להרחבה בנושא לחצו כאן

מעל למחצית העסקים הרשומים למכירה אינם מצליחים להימכר,הסיבות הן רבות: עסק שנמצא הרבה זמן על המדף ולא טופל על ידי מענה איכותי למתעניינים שהתקשרו אליו- יהפוך לעסק שכולם מכירים ולא מושך, טיפול של מתווך עסקים לא מקצועי יכול לגרום נזק לעסק ולגלות לעובדים ואו ספקים לדוגמא שהינו למכירה מה שיגרום לפגיעה באפשרות מכירתו, פרסום ושיווק לא נכון של העסק ואו לא מספק , לא יוכל להביא כמות נכבדה של מתעניינים שמתוכם לבסוף יהיה הרוכש המאושר. בעלי עסקים יכולים לעשות טעות ולתת את העסק שלהם למספר מתווכי עסקים למכירה, מה שיוריד את הסיכוי שלו להמכר.

להרחבה בנושא לחצו כאן

עצה מצויינת להצלחה בתחום תיווך העסקים יכולה להיות שילוב של אורח חייך ומקור הפרנסה יחד עם תיווך עסקים באופן הדרגתי כך תוכל לאורך זמן לבדוק את הכשרון וההצלחה שלך בתחום מבלי לעשות שינויים דרמטיים בחיים.

להרחבה בנושא לחצו כאן

קיימות מדינות כמו ארה”ב בהן ברוקר נדרש לרישיון סוכן נדל”ן. ואולם, רישיון זה אינו נדרש בישראל, ובפועל הידע בתחום הנדל”ן הינו משני לפעילותו השוטפת של מתווך העסקים. כיום אין צורך ברישיון עבודה בתחום תיווך העסקים, ב-IBBC הנך מקבל תעודה לאחר סיום הקורס מה שיכול בהחלט לפתוח לך דלתות .

להרחבה בנושא לחצו כאן

אכן, מעצם תפקידו משמש ברוקר עסקי כמגשר ומקשר בין הצד הקונה והמוכר, ועל כן הוא מכונה גם איש ביניים. בנוסף, ברוקר עסקי מכונה גם סוכן ברוקר ומתווך עסקי.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כן, בהחלט. אנו מקיימים הכשרות מקצועיות עבור מתווכים עסקים, המיועדות לאנשים בעלי או חסרי ניסיון בתחום.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בין אם יש לך עסק למכירה בעפולה או רשת חנויות בתל אביב, שירותו של מתווך עסקי יכולים לעשות את ההבדל בין מכירה מוצלחת לחוסר יכולת למכור. ייתכן בהחלט שסיבת אי מכירת העסק נעוצה בהצגה ובתמחור לא נאותים, נתונים שמתווך עסקי יכול לאשש ולייעץ לך כיצד לשנותם.

להרחבה בנושא לחצו כאן

אכן, הוספת שותף לעסק דורשת גמישות ופתיחות בקבלת גישות ניהול אחרות, אך לאור המצב ייתכן שזה בדיוק מה שהעסק שלך צריך. לעיתים קרובות פחות שליטה ופחות אחוזים בעסק עומדות מול רווחים גבוהים יותר, לעומת בחירה בסגירת העסק ואו מסירתו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בחירת שותף לעסק הינה מהלך מורכב שמומלץ לבצעו עם ייעוץ וליווי מקצועיים. גורם חיצוני ואובייקטיבי בעל מסדי נתונים וקשרי עבודה עם משקיעים רבים יסייע לך לאתר משקיע אמין, שמתאים בתכונותיו, צרכיו ואופיו לעסק שלך. להכניס שותף לעסק זה כמו להרחיב את המשפחה שלך 🙂

להרחבה בנושא לחצו כאן

רבים טועים לחשוב שהיכרות אישית היא המפתח לגיוס הון מהבנק, אך בנק הינו גוף כלכלי בעל אינטרס ברור לסייע רק לעסקים שיכולים להוכיח יכולת החזר ריאלית. לחברתנו יש את הכלים המקצועיים להראות את הנתונים הנחוצים, כך שהבנק לא עושה לבעל העסק טובה אלא להיפך – הוא מעוניין לסייע לעסק שיש בו פוטנציאל גבוה כהשקעה כדאית לטווח הארוך.

להרחבה בנושא לחצו כאן

גיוס הון או הכנסת שותף – שתיהן אופציות טובות למינוף העסק והגדלת הצלחתו, וכל אחד יכול לבחור בדרך המתאימה לו. יחד עם זאת, מרבית בעלי העסקים מעדיפים לנסות קודם לגייס אשראי מאשר להכניס שותף, מכיוון שהוספת שותף מהווה שינוי משמעותי ולא פשוט. זאת מבחינת אופן הניהול וקבלת ההחלטות, ומפני שמהלך זה מקטין את אחוזי הרווח של הבעלים שעוברים לידיו של השותף. מאידך, גיוס אשראי מאפשר לבעל העסק להמשיך להתפתח בכוחות עצמו, מבלי שיידרש להתפשר או לתת דין וחשבון לאחרים.

להרחבה בנושא לחצו כאן

שירותיו של מתווך עסקים אינם בגדר חובה בהליכים של עסקים למכירה או לקנייה, וגם לא בהליכים של הוספת שותף או ביצוע שינויים בעסק. למתווך עסקים אין את הסמכות לחתימה על הצעות או הסכמים, וסמכות זו נתונה בידיהם הבלעדיות של הצד הקונה והמוכר. במרבית המקרים סיום הליכים אלו מבוצע בליווי עורכי דין המבטיחים את חוקיות העסקה, מילוי הדרישות של כל צד, והעברת תשלומים באופן מקצועי. יחד עם זאת, סיוע של מתווכי עסקים הינו כלי חשוב ויעיל אשר רבים מקרב המגזר העסקי נעזרים בו, על מנת להבטיח את העסקה הטובה ביותר לכל המעורבים.

להרחבה בנושא לחצו כאן

השימוש במתווכי עסקים הפך בימינו לנפוץ בעסקאות רבות, ובמיוחד עבור מכירות וקניות בקנה מידה של חצי מיליון ₪ ומעלה. הדבר נכון לכלל סוגי העסקאות, בין אם זהו עסק למכירה בדרום או עסקים למסירה בתל אביב. כמו כן, בשירותים אלו משמשים גם חברות ועסקים גדולים המעוניינים בביצוע עסקאות מיזוג ורכישה. בנוסף, המתווכים מבוקשים בקרב עסקים שעומדים בפני מכירה כדמי פינוי, על ידי עסקים המעוניינים להחליף מקום או נדרשים למצוא זכיין או עסק חדש, ובקרב גורמים המעוניינים במיקום העסק או בציודו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כן, בהחלט. כחלק משירותינו אנו מסייעים ללקוחות בכל הליך שנבחר לשיקום העסק, בין אם על ידי איתור משקיעים, פניות, ייעוץ עסקי, הכנסת שותף, ייצוג וניהול מו”מ מול בנקים לצורך גיוס הון, או ליווי בקבלת הלוואה בערבות  המדינה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

מצב זה כמעט שאינו סביר. ראשית, מכיוון שלחברתנו יש את הכלים והאמצעים לביצוע עסקאות אלו, ואנו מחויבים למצוא קונה לעסק גם אם מדובר בהליך ארוך וממושך. שנית, אנו לא עובדים עם עסקים שאין באפשרותנו לעזור במכירתם לדוגמא עסקים עם מחזור פעילות קטן מדי , עסקים בענף בעייתי, עסקים במיקום שלא מושכים את קהל המתעניינים שבמאגר שלנו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

הערכת שווי מדויקת הינה משמעותית לצרכים עסקיים שונים, ולהלן העיקריים שבהם:

  • עבור עסקאות של קניית או מכירת עסק .
  • במקרים של הוספת שותף לעסק.
  • לצורך קבלת הלוואות או גיוס אשראי בנקאי.
  • עבור עסקאות מיזוג.
  • עבור צרכים חשבונאיים.
  • במקרים של סכסוכים בין בעלי מניות.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בעיקרון, על הנייר ניתן לרשום כל סכום שרוצים אבל זה בהחלט יכול לעקב מו”מ ומציאת משקיעים איכותיים לעסק שלך,. במרבית המקרים מה שקובע את שווי העסק בעת החתימה הינו המכפיל בהתאם לעסקים דומים הנהוג בשוק והערכת שווי מקצועית של רואה חשבון.

להרחבה בנושא לחצו כאן

טעויות בהערכת שווי חברה נגרמות בשל סיבות שונות, כדוגמת העמסת הוצאות ואו הכנסות שאינן קשורות ישירות לעסק כגון משכורות, פרטי ביטוחים, דלק והצאות רכב פרטי,הוספת נתוני כרטיסי אשראי פרטיים, ביטוחים ועוד, ומצד ההכנסות , הכנסות שונות מפעילויות אחרות או פרטיות היכולות להטעות בהחלט את שווי העסק ומחזור הפעילות שלו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בדרך כלל כן. זיכיון של רשת מזכה מוגבל בזמן, ולרוב מוענק עם אפשרות ואופציה להארכת התקופה. יחד עם זאת, ייתכנו רשתות שמעניקות זכיינות ללא הגבלת זמן.

להרחבה בנושא לחצו כאן

תקופת זמן כדאית לרשת מזכה משתנה בהתאם לסוג העסק, עלויות הקמתו, ההכנסות וההוצאות הצפויות לו. במידה שתקופת הזיכיון מאפשרת באופן ודאי רווחים נאים, הרי שהיא נחשבת ככדאית. נהוג לאפשר כ-10 שנים ועוד אופציה של עד 5-10 שנים לפעילות הזכיין.

להרחבה בנושא לחצו כאן

אפשרות להארכת חוזה זיכיון הינה נדבך חשוב בסוג זה של עסקאות. יחד עם זאת, חשוב לקרוא לפרטים את תנאי ההארכה, ולהבין אם האפשרות לעמוד בהם אכן ריאלית. אפשרות בהסכם זיכיון ואופציה נוספת בהארכתו הינה משמעותית ומאפשרת זמן להחזר השקעה ואף מכירת הזיכון ברווח בעתיד.

להרחבה בנושא לחצו כאן

רשתות בתחום המזון מאד קנאיות לדרך הפעולה שלהם , עץ המוצרים ובניית התפריט וזאת לאחר שכבר הצליחו והוכיחו את שיטתם, לכן לא נהוג לתת אפשרות לזכיין לשנות תפריטים אבל בהחלט עם הזמן וההצלחה של הזכיין, ניתן להציע ולהעלות רעיונות להנהלת והמטה של הרשת ולקוות שיפנימו את הרצון להצליח בכל הסניפים.

להרחבה בנושא לחצו כאן

מוצרי חברה של רשת מזכה כלולים ברשימת מוצרים וספקים מוגדרת, המצויה בהסכם הזיכיון. יש לציין כי במרבית המקרים הרשת המזכה רשאית לשנות, להוסיף או להוריד מוצרים כראות עיניה, וזאת על סמך הודעה מראש לזכיינים. כמו כן, הרשת המזכה רשאית להחליף ספקים או משווקים כרצונה, בדרך כלל פעולה זאת עוזרת להגדיל את הרווח בסניפים ולכן גם עוזרת לזכיין עצמו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כאשר באים לבחור רשת מזכה, הכל חשוב! חשוב לבחון את מכלול ההצעה את המודל העסקי, את הצלחת הזכיינים הותיקים , את המוניטין שלה בקרב הקהל, את המטה שלה וההנהלה, את הסכם הזיכיון ועוד. 

להרחבה בנושא לחצו כאן

ראשית, אתה כבר בדרך הנכונה להצליח, מכיוון שאינך נופל בטעות של יזמים מתחילים המתבססים על תחושות בטן וידע חלקי. על מנת לקבל תמונה מדויקת ומקצועית אודות ההצעה חשוב שתפנה לקבלת הכוונה וייעוץ מקצועי, כפי שמספק המרכז לתיווך עסקים בישראל.

להרחבה בנושא לחצו כאן

רשתות מזכות בתחום האופנה פועלת בדרך כלל במודל זכיינות תפעולית, המהווה שיטה של קונסיגנציה. כלומר, הרשת המזכה מספקת לזכיינים את מלאי הסחורות עבור החנות, ללא גבייה של תשלום מראש. בשיטה זו הזכיין מתפעל את החנות, ופדיונותיה מועברים אל הרשת המזכה. בסוף החודש הרשת המזכה מעבירה לזכיין עמלה על בסיס אחוזי פדיון שנקבעו בחוזה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

הרווח של הזכיין מחושב מתוך הרווח הגולמי, כלומר אחוזי הפדיון שהרוויח בסוף כל חודש. מתוך הרווח הגולמי מכוסים כל הוצאות העסק, לרבות תשלומי ארנונה, ביטוח, משכורות, שכירות וחשמל. מה שנותר לאחר קיזוז ההוצאות מהווה את מידת הרווח או ההפסד של אותו זכיין.

להרחבה בנושא לחצו כאן

העמלה הממוצעת עבור זכיינים עומדות לרוב על כ-40% מהפדיון. הווה אומר, שעלות המכר של הזכיין הינה כ- 60% מהפדיון החודשי. כמובן שאחוז זה משתנה בין גודל הרשת והוות קשלה, האם הרשת עובדת עם סניפים בבעלות, הוצאות הרשת ועוד.

להרחבה בנושא לחצו כאן

את הכדאיות הכלכלית של זיכיון רשת אופנה יש לבחון באופן מקצועי, מקיף ומעמיק, יש לברר וללמוד פרטים רבים בנושאים שונים על הרשת, ומודל הרווח לזכיין בעיקר מבחינת הוצאות מול רווחים. לדוגמא, בהוצאות העסק יש להתחשב בעלויות השכרה, הוצאות ביטוח, חשמל, משכורות וארנונה, ולסכמם מול אחוזי העמלה המשוערים.

להרחבה בנושא לחצו כאן

הגבלת תקופת הזיכיון נהוגה לא רק ברשתות אופנה, ולמעשה קיימת במרבית תחומי הרשתות המזכות. ההגבלה נועדה לוודא כי בעל הזיכיון מסוגל להפיק רווחים, ושהוא פועל בהתאם לתקני ונהלי הרשת. יש לציין כי במרבית המקרים מעניקות רשתות אופנה אופציה להארכת תקופת הזיכיון, בתנאי שהזכיין עמד בדרישותיהן השונות.

להרחבה בנושא לחצו כאן

רשת מזכה עוזרת בדרכים רבות ומקיפות לפתיחת עסק של זכיין מתחיל. הרשת מעניקה לזכיין תמיכה מלאה, הכוללת בין היתר העברת שיטות עבודה, גיוס עובדים והכשרתם, עיצוב בניית העסק על פי מיתוג הרשת, לימוד בסניפים מצליחים לפני הרכישה ועוד.

להרחבה בנושא לחצו כאן

רשת מזכה נדרשת להגן על עצמה מפני מצבים בהם זכיין מפסיק לשתף פעולה. הגנה זו ניתן להשיג במספר אמצעים, כשעל העיקריים שבהם נמנים: 

  • עריכת חוזה עם מספר רב ומגוון של תנאים, אשר יבטיחו את תלות הזכיין ברשת לכל אורכה של תקופת ההתקשרות. החוזה יבטיח כי כל הפרה של ההסכם תעלה לזכיין ברישיונו לעסק. 
  • השכרת מבנה עסק הזכיין ישירות מול הרשת המזכה.
  • רישום פטנטים המונע שיווק עצמאי של המוצרים על ידי הזכיין.
  • אספקת מוצרים ישירות מול הרשת, מה שימנע מהזכיין לעקוף את הרשת בהתנהלותו מול ספקים.
  • התחייבות על הסכם סודיות, שלא יאפשר לבעל הזיכיון לנצל את הידע שקיבל מהרשת וליישמו בעת קניית עסק עצמאי משלו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

זיהוי של מידע מטעה או מעוות אודות עסקים אינו משימה פשוטה. נדרשים ידע מקיף פיננסי והיכרות מעמיקה עם הענף. בנוסף לכך, הזיהוי מצריך קשרים ויכולות לחקירת ואימות נתוני העסק המוצע למכירה. נוכל לציין שכבר ניתקלנו בעבר במוכרי עסקים  לא הוגנים שמבקשים לקבל מחיר גבוה מדי לעסקה שלהם, על יד מספר דביקות ובשילוב רואה חשבון מהימן אפשר וניתן להמנע מטעויות. למצוא עסק איכותי ורווחי לרכישה זאת לא משימה פשוטה. מומלץ לחפש אחר עסקים למכירה בסיוע הצוות שלנו ולהתייעץ ולקבל כלים לזיהוי עיוותי נתונים על ידי בעלי עסקים ובאי כוחם.

להרחבה בנושא לחצו כאן

איתורו של עסק מתאים ,כרוך בחיפוש מדוקדק וחכם, כמובן שניתן להתחיל מלוחות הפרסום של עסקים למכירה כמו יד 2 ואתר מונופולי, בנוסף יש להיעזר במספר מתווכי עסקים ידועים ומיומנים ואמינים, קיימות קבוצות פייסבוק שבהן ניתן לדוג לעיתים עסקים טובים, יחד עם זאת, חיפוש רציני ומעמיק בכל הכיוונים דורש משאבים, כסף וזמן, והדרך לייעול התהליכים עוברת בחברת תיווך עסקים מקצועית ומיומנת.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כן, בהחלט. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם גופים ופרטיים.עורכי דין, רואי חשבון, סוכני ומתווכי נדל”ן רגיל ומסחרי. בנוסף לשיתופי פעולה נרחבים עם גופים המשיקים לפעילותנו, נשמח לבחון אפשרות לעבודך עמך, על מנת לקבל את הסכם שיתוף הפעולה אנא פנה למשרדנו 🙂

להרחבה בנושא לחצו כאן

אנו שמחים מאוד לצרף לשורותינו פורשי צבא המהווים כוח אדם איכותי, ומספקים להם הסבה מקצועית בתחום עיסוקינו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כל עסק שעומד למכירה ומעוניין בשירותינו נבחן באופן מעמיק, בין היתר על ידי בניית תוכנית עסקית והוצאת דו”ח הערכת שווי חברות. עסק שאינו עומד בדרישות הסף של החברה אינו נכנס לרשומותיה. כחברה מובילה בתחום תיווך העסקים אנו נוקטים בכל השיטות והניסיון לפרסם עסקים איכותיים בלבד למכירה, השם שלנו והזמן שלנו כמו הזמן של הלקוחות שלנו מאד יקר וחשוב !

להרחבה בנושא לחצו כאן

קוד אתי המעוגן בחוק הוא ללא ספק מרכיב חיוני שיקבע סטנדרטים ראויים להתנהלות בענף. לצורך מטרה זו אנו פועלים לקידום אפשרות של מבחני רישוי ברשויות המקומיות, על מנת להבטיח סינון מתווכי עסקים ללא הכשרה וניסיון מתאימים, ולהעלאת הרמה הכללית של העוסקים בתחום.

להרחבה בנושא לחצו כאן

נהפוך הוא – חלק מהקודים האתיים של חברתנו שמים את הדגש על מתן שירות אישי ואדיב לכל לקוח, ברמה ובסטנדרטים גבוהים ללא תחרות.

להרחבה בנושא לחצו כאן

במידה והחלטת לעבוד עמנו, ובהתאם לסוג העסקה שאתה מעוניין לבצע, נקבע מועד לפגישה הבאה. במהלכה נחתום על הסכם תיווך, ובעקבותיה נכין תוכנית עבודה מפורטת להמשך ההליך. בחברתנו קיים הליך ברור של 10 השלבים להצלחה גם כרוכש עסק וגם כמוכר עסק., כל לקוח מקבל דף מידע הכולל שלבים אלו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

חברתנו פועלת לפי שיטת 10 השלבים הנהוגה בארה”ב. זוהי שיטה יסודית הבוחנת את כל פרטי העסק, מאפייניו ושוויו, לצד אפשרויות נוספות מלבד מכירתו. כמו כן, בהתאם לשיטה אנו מגדירים את פרופיל הקונה הרצוי, מאתרים קונה מתאים, נפגשים עימו ואף מנהלים מולו מו”מ. לבסוף, אנו מלווים את ההליך בשלביו הסופיים עד לסגירת חוזה המכירה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כדאיות העסקה אינה נמדדת באבחון ובהגדרה בין עסק למסירה או למכירה, אלא בתנאים הספציפיים שלה. זאת מכיוון שבכל סוג של רכישת עסק עשויה להיות הזדמנות טובה, או לחילופין מתכון לכישלון שעדיף להימנע ממנו. כדאי לדעת ולשאול את השאלה הנכונה מה עדיף לרוכש עצמו , מהן היכולות והניסיון שלו, מקום מגוריו, ומה הסכום העומד לרשותו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

על מנת לזהות פוטנציאל הצלחה בעסק למסירה יש צורך בייעוץ מטעם חברת תיווך עסקים מקצועית. החברה תוכל לנתח את מצב העסק, להציב בפני המעוניין לרוכשו, את החסרונות והיתרונות הגלומים בו, לאמוד אם מדובר ברכישה כדאית, ואם כן – להציג את הצעדים העסקיים, השיווקיים והפרסומיים שיש לנקוט.

להרחבה בנושא לחצו כאן

עקרונית, עסקים לא נמסרים בחינם. ואולם, לא יידרש תשלום עבור עסק למסירה כאשר חובותיו שווים לערך הנכס, ועל מנת לקבל את העסק יש ליטול את נכסיו ביחד עם חובותיו. עסקים למסירה רובם הגדול לא מתומחרים לפי הרווח שמייצרים אלא יותר על פי טיב המיקום שלהם , קהל הלקוחות וסכום ההשקעה בעסק.

להרחבה בנושא לחצו כאן

מכיוון שבאופן כללי שוררת אי הבנה בהגדרות העסקיות. מפרסמי מודעות רבים אינם מודעים להבדל שבין מכירת או מסירת עסק, ומבלי להבין את המשמעות הם מעתיקים מודעות של אחרים.

להרחבה בנושא לחצו כאן

עלויות דמי פינוי משתנות בהתאם לגודלו ומיקומו של העסק, וקיים למשל הבדל ניכר בין דמי פינוי של עסק למסירה באשדוד או עסק למסירה בתל אביב. המחירים עשויים להתחיל בעשרות אלפי שקלים ולהגיע אפילו למאות אלפים, כאשר סכומים גבוהים נדרשים בעיקר על ידי שוכרים של חנויות בענף המזון, ולאחרונה גם רשתות אופנה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בימינו ויתור על דמי פינוי הינו נחלתם של בעלי אורך רוח כלכלי, המאפשר להם להמתין תקופות ממושכות להתפנותו או שמירה של נכס. לדוגמא, בעלי רשתות גדולות מוכנים להמתין חודשים ואף שנים לנכס שיתפנה ללא דמי פינוי. ולא לוותר על סניף  שאינו רווחי במיקום מעולה בהמתנה למנהל איכותי יותר שיצליח למצות את המקום.

להרחבה בנושא לחצו כאן

דמי פינוי אינם תופעה חדשה בישראל, ולמעשה קיימים כבר שנים רבות בתחום הקניונים. תחילת התופעה במצבים בהם אנשי עסקים ובעלי רשתות היו מוכנים לשלם לחנויות אחרות בקניון פיצוי תמורת פינויים משטח מסחרי מבוקש. עם השנים התפשטה המגמה גם לאזורי מסחר אחרים, בעיקר בצירי תנועה מרכזיים בערים ראשיות .

להרחבה בנושא לחצו כאן

השקעה בתשתיות והשקעה בעיצוב  עסק יכולות לכלול לדוגמא, השקעה במערכות מיזוג מתקדמות ומערכות תאורה, הוספת גלריה, ריהוט, דלפק מכירה, בניית מחיצה או הוספתם של מדפים, שיפוץ מסבי של העסק, הגדלת מקומות חנייה ועוד

להרחבה בנושא לחצו כאן

בימינו משקיעים רבים מוצאים שכדאי לשלם דמי פינוי עבור עסקים פעילים למכירה, ובמיוחד בענפי הקמעונאות השונים. זאת מאחר שבענפי הקמעונאות קיימת חשיבות גדולה לחשיפה ומכאן למיקום העסק, שיכול לעשות את ההבדל בין הצלחתו לכישלונו. כמו כן, במקומות מבוקשים רבים לא ניתן למצוא שטחי מסחר פנויים, ואילו במרכזים מסחריים מצליחים ייתכנו גם רשימות המתנה לכל חנות שמתפנה. לכן, לא מעט משקיעים יהיו מוכנים לשלם לעסק קיים פיצויים בתמורה לפינויו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בדרך כלל לאנשים חסרי ניסיון בהקמה, ניהול ותפעול של עסק עדיף לבחור בשיטת הזכיינות הכוללת, אשר מספקת את כל הידע והכלים הנחוצים בהתבסס על מתכונת עסקית מצליחה. מאידך, למי שיש כבר ניסיון בתחום, מחזיק בשיטות וגישות ניהול מבוססות ורוצה לתת להן ביטוי, כדאי לשקול רכישת זיכיון מצומצם.

להרחבה בנושא לחצו כאן

חישוב הכדאיות של רכישת סניף קיים דורש בחינה של מספר פרמטרים, שחלקם מוסווים מעיניו של המתעניין בעסק. לכן, על מנת לקבל תמונה מלאה ומדויקת חשוב להיעזר באנשי מקצוע מיומנים המכירים את תחום הזכיינות. המומחים יוכלו להעריך את עלויות ההקמה לעומת רכישת עסק זכיינות קיים. כמו כן, בידיהם מצויים הכלים להעריך במדויק את שווי העסק, ולבחון אם לא קיימים מכשולים בהסכם המוצע על ידי הזכיין הקיים.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כידוע, עסק רווחי הינו מצרך מבוקש הנדרש לכל שכבות האוכלוסייה בארץ, בין אם למטרות השקעה, פרנסה או תעסוקה. בנוסף, בשנים האחרונות שוק העסקים בישראל רק הולך וגדל, כיום יש יותר מ- 500,000 עסקים קטנים ובינוניים בישראל ועוד עשרות אלפים נפתחים בכל שנה , בכלל ברמת ריבית נמוכה בשווקים, אי ודאות בשוק ההון ונדל”ן גבוה, עסק פעיל ורווחי הופך להיות מצרך מבוקש מאד. מתוך כך,נתח הרווחים של זכיינים העוסקים בתווך עסקים הופך להיות מאד משמעותי רווחי ומפתה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

אכן, עבור בעלי עסקים רבים העסק הוא כמו ילד שאותו הם תכננו ויצרו, עמלו והשקיעו בו מיום היווסדו. מבחינתם, הוספת שותף היא כמו הוספת צלע שלישית לתוך מערכת יחסים קיימת, עמוקה ומורכבת. באופן כללי, לרבים מהם עדיף להמשיך ולנהל את העסק בכוחות עצמם, ללא צורך להתעמת עם דעות וגישות של גורם נוסף, ואם קיימת אפשרות לגייס אשראי מהבנק ולעמוד בהחזר התשלומים, הרי שהיא העדיפה. ואולם, במקרים בהם ניהול העסק לקוי מיסודו, או שדורש שותף אסטרטגי, לעיתים הפתרון היעיל ביותר הוא הוספת שותף. 

להרחבה בנושא לחצו כאן

 יש הסבורים שקיימת מתכונת אחת לכתיבת תוכנית עסקית, אותה ניתן להוריד מרשת האינטרנט ולבצע לבד. בפועל, קיימות מספר תוכניות עסקיות המשתנות בהתאם למטרות התוכנית וקהלי היעד שלה. אמנם קיים מבנה סכמטי לכתיבת תוכנית, אך פרטיו משתנים בהתאם לנתונים הספציפיים והאינדיבידואלים של כל עסק. על סוגי התוכניות העסקיות נמנות בין היתר תוכנית עסקית לגיוס הון, תוכנית עסקית אסטרטגית, תוכנית עסקית שנתית, תקציבית, תוכנית עסקית להגדלת מכירות, תוכנית עסקית להבראה, וכמובן תוכנית עסקית למכירת עסק.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כאמור, תוכניות עסקיות אינן אחידות ומשתנות בהתאם למטרתן, השוק הספציפי, המוצרים, קהל היעד ונתוני העסק. דוגמא עקרונית לתוכנית עסקית כוללת את ראשי הפרקים הבאים:

  • תקציר מנהלים – הקדמה המפרטת בקצרה את מהות התוכנית, נקודותיה העיקריות והרקע שלה.
  • תיאור העסק, מאפייניו, תכולתו והפוטנציאל הגלום בו.
  • מוצרי ושירותי החברה – מאפייניהם, ייחודם ועלויותיהם.
  • ניתוח שוק הכולל לקוחות, גודל השוק, מתחרים, ספקים ומגמות.
  • טכנולוגיות שמשמשות את העסק. 
  • מבנה מערך התפעול והניהול של העסק.
  • הערכה פיננסית של החברה.
  • נספחים – כוללים בין היתר קורות חיים של בעלי העסק ודו”ח הערכת שווי חברות.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בחינת סוג האשראי העדיף תלויה במספר פרמטרים. אין תשובה אחידה לשאלה זו מכיוון שהיא תלויה בנסיבות, במצבו הפיננסי של כל עסק ובמצב השוק והענף הספציפי. יחד עם זאת, במצב השוק כיום עדיף לעיתים קרובות לקחת הלוואה שלרוב ניתנת בריבית נמוכה יותר וניתן לחלק את ההחזים לתשלומים, אף ששוב ,יש לבחון כל מקרה לגופו בסיוע גורמים מקצועיים. יש לשים לב למגוון הצעות ולשער הריבית המשתנה במיוחד לאחרונה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

גיוס אשראי דורש הבנה וידע מקצועיים בשפה הפיננסית, ובאופן התנהלותה וחשיבתה של מערכת זו. כמו שהסיכוי לזכות בתביעה קטן בהרבה ללא ליווי של עו”ד מיומן בתחום המבוקש, כך גם לגבי בקשת אשראי מהבנק בלי ליווי של אנשי מקצוע מיומנים. 

להרחבה בנושא לחצו כאן

בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב שגיוס אשראי יש לבצע בעיתות מצוקה. ואולם, דווקא בזמנים שהעסק נקלע לקשיים מפנה המערכת הפיננסית את עורפה, בשל רמת הסיכון הגבוהה. אמנם, במקרים רבים ניתן לגייס הון בעזרת סיוע חיצוני מקצועי, אך אפשר להימנע ממצבים בלתי נעימים על ידי גיוס אשראי בעיתות צמיחה וגדילה, אשר יהווה הון מסייע בעיתות מצוקה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

הדרך הטובה ביותר לדעת אם להמשיך ולנסות לגייס אשראי מהבנק, היא לפנות לסיוע מקצועי חיצוני. המומחים שלנו יבחנו לעומק את נתוני החברה, ואם קיימת אפשרות לגיוס אשראי הם יציגו אותה בצורה מקצועית שהבנק מבין היטב בפני המערכת הבנקאית ,שסביר להניח כי יאושר על ידם. מאידך, במידה שיימצא כי נתוני העסק לא כדאיים לגיוס אשראי, ניתן לבחון בעזרתנו אופציות נוספות בטרם נקיטת צעד סופי של מכירת עסק או מסירת העסק. לדוגמא, בחינת אפשרות של גיוס שותף.

להרחבה בנושא לחצו כאן

עסק קטן מוגדר כבעל מחזור מכירות שאינו עולה על 25 מיליון ₪ בשנה שלפני הגשת הבקשה, ואילו עסק בינוני מוגדר כבעל מחזור מכירות שבין 25 ועד 100 מיליון ₪ בשנה. נציין שתנאים של הלוואה בערבות מדינה משתנים כל הזמן בהתאם לתנאים הפיננסיים במשק ולכן יש לבדוק  כל פעם מחדש ובזהירות ולהשוות הצעות אלטרנטיביות בחוכמה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

הלוואות בערבות המדינה כשמן כן הן – המדינה ערבה לחלק הארי שלהן שעומד בין 60 ל- 80 אחוזים מסכום ההלוואה. בעלי העסק יידרשו להציב בטחונות רק בגובה 25%, ולעיתים קרובות נדרשת גם ערבות אישית שלהם.נזהיר ונאמר שערבות המדינה אינה מגנה על תשלום מלא של הקרן על ידי הלווה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

הלוואה בערבות מדינה כדאית לעסק שעומד בקריטריונים, ומעוניין בהלוואה למטרות גיוס אשראי, הרחבה או פתיחת עסק חדש. במרבית המקרים הלוואות אלו עדיפות בתנאיהן לעומת אלו המוצעות על ידי הבנקים.

להרחבה בנושא לחצו כאן

עם סיום הלימודים וההכשרה תוכל להשתלב בחברתנו ובמקום הקרוב למגוריך, כמתווך עסקים מהשורה . כמו כן, תוכל לעבוד בכל חברת תיווך עסקים אחרת הפועלת בארץ, ועם הזמן והניסיון גם כמתווך עסקים עצמאי.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בהחלט לא. מתווך עסקים אמנם מסייע ללקוחותיו למצוא עסקה מתאימה, אך במעמד שני הצדדים הוא מחויב לאמינות ואובייקטיביות כלפיהם.

להרחבה בנושא לחצו כאן

הדרכות מקצועיות נועדו להכשיר את התלמידים בכל פרט והליך הכרוכים בעבודתו של מתווך עסקים, כך שבסיום הלימודים תהיו מוכנים לעבודה בשטח. לדוגמא, מה יש לשאול במהלך פגישה של קונה ומוכר, כיצד מנהלים משא ומתן, מה קורה במעמד החתימה וכיצד נגבית עמלת המתווך.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בהחלט. לימודי התיווך מעניקים ידע אישי ומקצועי רחב היקף, שהינו בגדר חובה לכל עצמאי ויזם. הלימודים יסייעו לך להכיר ולהבין פרטים לגבי עסקך שלא ידעת עליהם, ויעניקו לך כלים חיוניים לשיפורו, מינופו או מכירתו גם לבדך.

להרחבה בנושא לחצו כאן

שכירות עבור עסק אמורה להגיע עד 15% ממחזור המכירות, ומעבר לכך מדובר לרוב בעסק שאינו רווחי וכדאי כלכלית.

להרחבה בנושא לחצו כאן

חשוב מאד להבדיל בין ענפים וסגי עסקים , יש עסקים שהמקיום אינו משפיע בכלל ויש עסקים שהמקום הינו עוגן לרווחיות והצלחת העסק, נושא זה משתנה בין כל ענף ותחומיו הספציפיים. באופן כללי, מידה נכונה מתייחסת לאזור שאינו מוצף ורווי במתחרים מאותו ענף, מה שמצמצם את פריסת קהל היעד, לעומת אזור בו כמעט אין מתחרים בתחום ולכן אינו מושך את קהל היעד המבוקש. מאידך, ייתכן גם עסק שעבורו היעדר תחרות הוא המפתח לבחירת הלוקיישן. כמובן בשנים האחרונות יש לשלב מחשבה על פעילות דרך רשת האינטרנט כגון חנות אינטרנטית שיווק ופרסום רכישה ומערך משלוחים וכו.

להרחבה בנושא לחצו כאן

 לעיתים קרובות לוקיישן מסוים עשוי להיראות מבטיח, אך למעשה מדובר במיקום כושל. המכשלה עשויה לנבוע מגורמים רבים ושונים, כמו מחסור במקומות חנייה, מיקום בעל חזות יוקרתית אך נחשב למעשה כלא אופנתי, כמות עוברי אורח רבים אך תחרות עצומה ואפילו קולות וריחות צורמים עלולים לגרוע ממיקומו של עסק ולהרחיק לקוחות.

להרחבה בנושא לחצו כאן

המחשבה שלך מאד נכונה אבל כמובן תלוי האם “תחזיק מעמד” עד שההכנסות והרווחיות תעלה ועד שיגמרו כל השיפוצים והאם יגמור בזמן שנקבע, שם כך יש צורך באורך רוח כלכלי גדול, המאפשר לשמור על פעילות העסק תוך כדי עבודות הפיתוח ולחכות עד סיומן . לגבי עסק חדש ,במרבית המקרים פתיחת עסק במהלך עבודות שיפוץ מזיקה לתדמיתו הראשונית.

להרחבה בנושא לחצו כאן

במרבית מרכזי הערים הגדולות אין מקומות חנייה, אך הם עדיין אטרקטיביים לפתיחת עסקים בזכות שירותי תחבורה ציבורית נרחבים. יחד עם זאת, כשמדובר בעסקים כמו חנות רהיטים או סופרמרקט הכוללים סחורה רבה או כבדה, יש חשיבות גדולה לחנייה צמודה או קרובה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

אזורי עדיפות לאומית כוללים אזורים בפריפריה, עיירות פיתוח ויישובים ובקו העימות. אזורים אלו מדורגים למספר רמות ונקבעים ומעודכנים על ידי הממשלה. משקיעים, בעלי עסקים ויזמים באזורים מועדפים אלו זוכים להטבות, תמיכה, תמריצים והנחות.

להרחבה בנושא לחצו כאן

נהוג לבדוק את טיב מיקומו של עסק לאורך תקופה של כשלושה-ארבעה חודשים. יחד עם זאת, ההערכה משתנה בהתאם לאופי השירותים והמוצרים שהעסק מספק, ומאפייניו של קהל היעד. ישנן שיטות רבות ומתוחכמות לבדיקה כזאת, אגב אנו ממליצים לבדוק במספר עונות בשנה, הרבה מאד עסקים תלויים בעונתיות כגון קיץ או חורף, או חגים ושבתות ועוד.

להרחבה בנושא לחצו כאן

בהחלט. השוק משווע לאנשים מקצועיים בתחום, ואילו סוכני תיווך מיומנים ומנוסים עשויים להגיע למשכורות גבווהת מהממוצע. ואולם, על מנת להצליח בתחום ולזכות בעמלות ובמוניטין חיובי, יש צורך בהכשרה מקצועית נכונה. יש לקחת בחשבון את הזמן שלוקח לבנות מאגר קונים ומוכרי עסקים כמו גם הזמן לסגירת עסקה ומו”מ, ולהכין תקציב מתאים עד שתסגר העסקה הראשונה.

להרחבה בנושא לחצו כאן

תוכל לפנות אל מרכז ההכשרה שלנו ולעבור קורסים מקצועיים המבוססים על שיטת תיווך עסקים אמריקאית. כך תקבל את כל הידע והכלים הנדרשים על מנת לעבוד ולהצליח בתחום.

להרחבה בנושא לחצו כאן

כן, בהחלט. אנו עובדים בפריסה ארצית ובשיתופי פעולה בכל הארץ ועם הרבה גופים ואו פרטיים. כל מי שמסיים אצלנו קורס ומקבל תעודה, יוכל להשתלב לאחר ראיון אישי באופן מיידי ברשת.

להרחבה בנושא לחצו כאן