
לוקיישן טוב הינו גורם בעל חשיבות מרובה להצלחת עסק. ואולם, גם לעסקים במיקומים פחות אטרקטיביים יש סיכוי להצליח אם יודעים כיצד לנצל אמצעים ויתרונות אחרים. לכן, לפני שמחליטים על סגירת העסק או מעבר למיקום אחר חשוב להכיר את האפשריות הקיימות, ולדעת כיצד להוציא את המיטב ממצב נתון. למעשה, גם אם רכשתם עסק למכירה בירושלים, באילת או בתל אביב במיקום לא מיטבי, עדיין קיימות אפשרויות רבות לשווקו. את חלקן תוכלו ליישם בכוחות עצמכם ואחרות ידרשו סיוע מקצועי.
תמיכה של רשת האינטרנט
בעשור השני של שנות האלפיים נפתחה חזית עסקית חדשה, השוכנת עמוק בביתם של קהלי היעד. מדובר כמובן ברשת האינטרנט שנוטלת חלק נכבד וגדל מחלוקת הפעילות העסקית במשק. לכן, פתיחת חנות וריטואלית או כל פרסום אפקטיבי אחר ברשת יכול לסייע להגדלת המודעות לעסק קיים, ולעליית היקף המכירות שלו. יחד עם זאת עבור מרבית העסקים חנות וירטואלית אינה מחליפה את הדבר האמיתי, אלא מהווה שחקן חיזוק. כמו כן, ניצול נכון של הכלי דורש ידע מקצועי בשיווק וקידום אתרים.
לא חייבים לפתוח עסק במרכז
לאור המחירים המבוקשים באזור המרכז, פתיחת עסק דורשת הון ראשוני שאינו מצוי ברשות הרבים. יחד עם זאת, עסקים למכירה בתל אביב אינם האפשרות היחידה להצלחה, וגם אזורי הפריפריה עשויים להיות כדאיים ואטרקטיביים. ראשית, עלות השכרת שטח במרכז לרוב יקרה בהרבה מאשר בפריפריה. שנית, במטרה לעודד מסחר ותעשייה באזורי עדיפות לאומית, המדינה מעניקה תמריצים והטבות משמעותיות ליזמים ומשקיעים. הטבות אלו מתבטאות בין היתר בהקלות משמעותיות בשיעורי המיסוי ללא הגבלת זמן, במענקים לרכישת מבנים וציוד, ובמענקים להעסקת בני מיעוטים וחרדים. IBBC, פרוסה בכל רחבי המדינה, מה שמקל עלינו לאתר נכס מתאים בכל מקום.
להתמודד עם מיקום גרוע של עסק
מיקום גרוע אינו קשור בעובדה שרכשתם עסק למכירה בדרום או עסק למכירה במרכז, ואילו את שינוי המיקום יש לשקול לאורך זמן ובכל מקרה להתכונן אליו מראש. חשוב לזכור כי במקרים רבים נדרש פרק זמן מנת להכיר, לחקור ולהטמיע את קיומו של עסק חדש, ושלעיתים ההצלחה תופיע רק לאחר מספר חודשים. יחד עם זאת, על מנת להתכונן לגרוע מכול מומלץ לחתום על חוזה שכירות לטווח קצר עם אפשרות להארכה, ולכלול בתקציב ההקמה סכום נפרד השמור להחלפת מיקום.
שאלות למומחים
מה זה אומר אזורי עדיפות לאומית?
תשובה: אזורי עדיפות לאומית כוללים אזורים בפריפריה, עיירות פיתוח ויישובים ובקו העימות. אזורים אלו מדורגים למספר רמות ונקבעים ומעודכנים על ידי הממשלה. משקיעים, בעלי עסקים ויזמים באזורים מועדפים אלו זוכים להטבות, תמיכה, תמריצים והנחות.
מהו זמן המומלץ להערכת טיב מיקומו של עסק?
תשובה: נהוג לבדוק את טיב מיקומו של עסק לאורך תקופה של כשלושה-ארבעה חודשים. יחד עם זאת, ההערכה משתנה בהתאם לאופי השירותים והמוצרים שהעסק מספק, ומאפייניו של קהל היעד. IBBC פיתחה טכניקות מיוחדות לבדיקת המקיום הנכון לכל עסק, מבדיקת כמויות אנשים באיזור, דרכי הגעה וחנייה, מתחרים ועוד.
פתרונות מקצועיים למיקום גרוע
לפני הכל, איתור של מיקום לעסק חדש עם “IBBC” ימנע מראש מצבים של לוקיישן גרוע. כמו כן, חשוב להבין כי מיקום גרוע לעסק אחד עשוי להוות מכרה זהב לאחר, ובאמתחתנו הכלים למצוא לכל סיר את המכסה המתאים. מעבר לכך, לפני מכירת עסק נסייע לכם להבין אם המכירה היא אכן האופציה היחידה שעומדת בפניכם. צרו עימנו קשר לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות.
הערה: מאמר זה נכתב בלשון זכר, אך מופנה כמובן גם לנשים.