Category Blog

אחד הפרמטרים חשובים ביותר בעת בחינת עסק למכירה או למסירה הוא המיקום שלו. הדבר נכון לכל אזורי ישראל, בין אם זהו עסק למכירה בעפולהעסק למסירה בתל אביב או בדימונה, או עסק למכירה באשקלון. זאת מאחר שכל עסק עשוי להיות מנוהל ומתופעל בצורה טובה ולהציע שירותים ומוצרים מעולים, אך אם מיקומו גרוע הדבר יפגע באופן מהותי בכמות הלקוחות ובטיבם, ומכאן גם בהכנסות. מנגד, עם מיקום טוב יגיע העסק למגוון רחב יותר של לקוחות, מה שיתרום רבות להצלחתו, למינופו ולרווחיו. יחד עם זאת, מיקום טוב הוא מונח המשתנה בין ענפים שונים, כך שמיקום טוב למסעדה שונה מזה של חנות אופנה או מכולת שכונתית. לכן, השאלה החשובה ביותר היא כיצד למצוא לוקיישן נכון לעסק שלכם. אחת הסיבות שמשקיעים יעדיפו לרכוש זכיון מרשת מזכה הינו בשל מיקום המעולה שהסניף נמצא בו וגם כמובן תוך הסתמכות על נסיוון וידע של הרשת במיקומים מנצחים. 

הגדרת המוצר וקהל היעד

נניח שאתם מתעניינים ברכישת חנות למכירה בשרון, העוסקת באבזרי אופנה. על מנת לדעת אם מיקומה של החנות מוצלח יש ראשית להגדיר את סוג המוצרים שהיא מוכרת ולמי הם מיועדים. כך לדוגמא, חנות אבזרי אופנה עשוי לפנות לנערות צעירות, או לקהל יעד מבוסס ואמיד יותר. הגדרת אופיו העסק והשירותים שהוא מציעה תאפשר לפלח במדויק את קהל היעד, וכך לבדוק אם בלוקיישן המבוקש יש התאמה לפי הרגלי הצריכה והמצב הכלכלי של יושביו. את הבדיקה ניתן לבצע במספר אמצעים, ביניהם סקרי שוק, תצפיות באזור המבוקש ותשאול בעלי עסקים בסביבה הקרובה. יש לציין כי במקרים רבים בחינה בעין בלתי מקצועית עלולה להטעות, ולכן עדיף להיעזר באנשי מקצוע מיומנים, מנוסים ובעלי ידע עכשווי ורלוונטי בתחום.

תחרות בלוקיישן המבוקש

בחינת מצב המתחרים בלוקיישן מסוים מהווה עוד פרמטר חשוב בבחירת מיקום, כשלעסקים מסוימים עדיפה בלעדיות לעומת עסקים אחרים שתחרות במידה הנכונה רק מפרה אותם. כך לדוגמא, לחנות בגדי אופנה עדיף בדרך כלל לשכון בסמיכות לחנויות אופנה אחרות, כי הלוקיישן מהווה אבן שואבת ושם דבר בקרב צרכני אופנה. מנגד, לחנות של מוצרים בחמישה שקלים עדיף במרבית המקרים מיקום בלעדי. כמו כן, יש לבחון את טיב המתחרים באזור, את מידת חוזקם ואת יכולתכם להתחרות על תשומת הלב של קהל היעד. לדוגמא, מסעדה טובה השוכנת לצד מסעדה מצוינת וותיקה מאותו תחום קולינרי, עלולה לסבול מתחרות שאין לעמוד בה.

בחירה בלוקיישן אופנתי

מיקום אופנתי אמנם מושך לקוחות ובעל יעילות מרובה, אך עבור עסקים רבים בחירה בלוקיישן אופנתי איננה בגדר הכרח. לרוב נחוץ מיקום אופנתי עבור עסקים שמיתוג יוקרתי הינו נדבך מרכזי בפעילותם, בין אם מדובר בעסקים יוקרתיים או בעסקים שרוצים לשדר יוקרה. לדוגמא, לחנות תכשיטי יוקרה של מעצבי על עדיף לשכון במיקום אופנתי, והדבר נכון גם לגבי רשת אופנה בינונית הרוצה למתג עצמה כיוקרתית ונחשבת. מעבר לכך, פתיחת חנות במרכז השוכן באזור פחות אופנתי עשויה בהחלט להיות כדאית עבור מרבית העסקים. כמו כן, לעסקים מסוימים דווקא מיקום בפרברים או בפריפריה עשוי להיות הטוב והרווחי ביותר. רשתות ותיקות לדוגמא יפתחו סניפים על פי תמהיל מדוייק שיכול לכלול מרכזים מסחריים, קניונים אך גם חנויות רחוב מנצחות במיקומים מבוקשים.

מציאת מקום לעסק בקניון

תרבות הצריכה בישראל הפכה את הקניונים ללוקיישן מבוקש בקרב עסקים. ואולם, הביקוש הגבוה מתבטא בעלויות שכירות גבוהות, מה שמרחיק עסקים קטנים ומתחילים. יחד עם זאת, עדיין ניתן למצוא בקניונים אפשרויות פחות יקרות, בין אם בקומה העליונה ובמיקום צידי, או בקניונים פתוחים ללא מיזוג בהם בדרך כלל עלות השכירות נמוכה בהרבה. שימו לב שכיום בשל כניסת חנויות האון ליין, יש לנסות ולשלב גם נוחכות “במיקום טוב” כלומר קידום גבוה לעסק באינטרנט.

איתור לוקיישן מקצועי

כאמור, לוקיישן אינו מהווה מיקשה אחת, ומה שנכון עבור עסק מסוים עשוי להיות מנוגד לגמרי במקרה אחר. מכיוון שמדובר בתחום מורכב ובעל חשיבות מרכזית להצלחה, מומלץ להסתייע בשירותים המקצועיים שמציעה “IBBC” ברחבי ישראל. לצוות המומחים שלנו יש את הכלים והידע הדרושים על מנת לאתר מיקום נכון עבור כל סוג של עסק. חשוב לציין ש- IBBC פועלת בכל רחבי הארץ, מה שמעניק יתרון חסר תקדים במציאת לוקיישן לעסק שלכם.

שאלות למומחים

מהי המידה הנכונה של תחרותיות?

תשובה: לא קיים קנה מידה אחד להגדרת המידה הנכונה של תחרות, שכן היא משתנה בין כל ענף ותחומיו הספציפיים. באופן כללי, מידה נכונה מתייחסת לאזור שאינו מוצף ורווי במתחרים מאותו תחום, מה שמצמצם את פריסת קהל היעד, לעומת אזור בו כמעט אין מתחרים בתחום ולכן אינו מושך את קהל היעד המבוקש. מאידך, ייתכן גם עסק שעבורו היעדר תחרות הוא המפתח לבחירת הלוקיישן.

כיצד בחינה בלתי מקצועית של לוקיישן עלולה להיות מטעה?

תשובה: לעיתים קרובות לוקיישן מסוים עשוי להיראות מבטיח, אך למעשה מדובר במיקום כושל. המכשלה עשויה לנבוע מגורמים רבים ושונים, כמו מחסור במקומות חנייה, מיקום בעל חזות יוקרתית אך נחשב למעשה כלא אופנתי, ואפילו קולות וריחות צורמים עלולים לגרוע ממיקומו של עסק ולהרחיק לקוחות.

למצוא עוד היום לוקיישן לעסק שלכם

מתקשים למצוא לוקיישן נכון לעסק שלכם? חוששים שאין בידיכם הכלים לזיהוי של מיקום מוצלח? אם כך, הינכם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום, ומומחי החבה יסייעו לכם במציאת מיקום התפור במדויק למידותיכם.

הערה: מאמר זה נכתב בלשון זכר, אך מופנה כמובן גם לנשים.

top