Category Blog

עבור פרסום מודעות עסק למכירה , לוחות מודעות למכירת עסקים עשויים להוות פלטפורמה ראויה, אך הפרסום עצמו מהווה רק אלמנט אחד מתוך הליך מורכב. טעות נפוצה היא לחשוב שמכירת עסק מסתכמת בפרסום מודעה. למעשה, המודעה מצטרפת לעוד שורה ארוכה של בעלי עסקים המעוניינים למכור, בין אם זהו עסק למכירה בשרון, בנתניה או בגבעתיים. רבים מהם אינם נמכרים לא מפאת חוסר ביקוש אלא בשל הצגה ותכנון לקויים של הליכי מכירת העסק. לכן, חשוב לדעת שאחד הפרמטרים המרכזיים בהליך המכירה הינו בניית תוכנית עסקית עבור מכירת העסק.

תוכנית עסקית למכירת עסק

אנשים רבים סבורים כי תוכנית עסקית מהווה חלק ממערך הייעוץ העסקי לעסקים פעילים, לעסקים בתחילת דרכם או לאלו העומדים לגדול ולהתרחב. חשיבה זו נשענת גם על העובדה שמרבית מתווכי העסקים בארץ אינם נוהגים להכין תוכנית עסקית עבור לקוחותיהם המוכרים את עסקיהם. ואולם, מדובר בגישה שגויה ולא מקצועית, המפחיתה את הסיכוי למצוא רוכשים מתאימים לעסק. תוכנית עסקית למכירת עסק תאפשר למשקיע הפוטנציאלי לבחון את כדאיות ההשקעה, וזאת באמצעות תמונה ברורה, מקיפה, מדויקת ומקצועית.

חשיבות בנייתה של תוכנית עסקית

בין אם מדובר בעסקים גדולים או עסקים קטנים למכירה, אנו ממליצים לכלל לקוחותינו לבנות תוכנית עסקית. תוכנית זו נועדה לשמש קונים פוטנציאליים ככלי חשוב לבחינת העסק, מצבו ומאפייניו. בנוסף, התוכנית מהווה כלי חיוני עבור בעלי העסק, המסייע להבין את לעומק את המצב וכיצד לשפרו, ולעיתים אף לשקף אפשרות של הצלת העסק מבלי שיהיה צורך למוכרו.

כתיבת תוכנית עסקית על ידי מומחים

“IBBC” עובדת בשיתוף אנשי מקצוע מוסמכים בכל אשר קשור לבדיקת מצבו של עסק המעוניין להימכר. מטרתו של כל בעל עסק למכירה היא לפעול להכנת תוכנית עסקית מלאה, הכוללת גם דו”ח כדאיות כלכלית.  התכנים הנדרשים לבניית התוכנית ייאספו מנתוני העסק השונים, כולל מידע חשבונאי נרחב, הסכמים , חוזים וכדומה. אנו נבנה פרופיל של הקונה הפוטנציאלי, אשר יהווה נדבך חשוב לאופן בניית התוכנית העסקית. בסיום התהליך תתקבל תוכנית שתשקף את מצבו האמיתי של העסק, שבמקרים רבים אינו נהיר לבעליו, ומכאן שהיא עשויה לשפוך אור חדש על ערכה של החברה ועל אפשרויות להמשך פעילותה.

שאלות למומחים

כמה מתכונות יש לתוכניות עסקיות?

תשובה: יש הסבורים שקיימת מתכונת אחת לכתיבת תוכנית עסקית, אותה ניתן להוריד מרשת האינטרנט ולבצע לבד. בפועל, קיימות מספר תוכניות עסקיות המשתנות בהתאם למטרות התוכנית וקהלי היעד שלה. אמנם קיים מבנה סכמטי לכתיבת תוכנית, אך פרטיו משתנים בהתאם לנתונים הספציפיים והאינדיבידואלים של כל עסק. על סוגי התוכניות העסקיות נמנות בין היתר תוכנית עסקית לגיוס הון, תוכנית עסקית אסטרטגית, תוכנית עסקית שנתית, תקציבית, תוכנית עסקית להגדלת מכירות, תוכנית עסקית להבראה, וכמובן תוכנית עסקית למכירת עסק.

מהו המבנה של תוכנית עסקית למכירת עסק ?

תשובה: כאמור, תוכניות עסקיות אינן אחידות ומשתנות בהתאם למטרתן, השוק הספציפי, המוצרים, קהל היעד ונתוני העסק. דוגמא עקרונית לתוכנית עסקית כוללת את ראשי הפרקים הבאים:

  • תקציר מנהלים – הקדמה המפרטת בקצרה את מהות התוכנית, נקודותיה העיקריות והרקע שלה.
  • תיאור העסק, מאפייניו, תכולתו והפוטנציאל הגלום בו.
  • מוצרי ושירותי החברה – מאפייניהם, ייחודם ועלויותיהם.
  • ניתוח שוק הכולל לקוחות, גודל השוק, מתחרים, ספקים ומגמות.
  • טכנולוגיות שמשמשות את העסק.
  • מבנה מערך התפעול והניהול של העסק.
  • הערכה פיננסית של החברה.
  • הסכם שכירות.
  • נספחים – כוללים בין היתר קורות חיים של בעלי העסק ודו”ח הערכת שווי חברות.

מכירת עסק ביעילות עם תוכנית עסקית מתאימה

מעוניינים למכור את העסק במהירות, ביעילות ובמקסימום רווח? אם כך, דרושה לכם תוכנית עסקית המותאמת במדויק עבורכם. לצורך השגת היעד החשוב ולקבלת לתמיכה בכל הקשור למכירת העסק, צרו עימנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ לא מחייבת.

הערה: מאמר זה נכתב בלשון זכר, אך מופנה כמובן גם לנשים.

top